گلف کم ایران-وارد کننده اصلی مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمی به ایران

بوتیل گلایکول چیست؟

Image-(2)
فهرست مطلب

مصارف بوتیل گلیکول

بوتیل گلایکل به عنوان یکی از حلال های صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. عمده مصرف بوتیل گلایکل استفاده از آن در فرمولاسیون صنایع تینر سازی و حلال های مربوط به رنگ است. از آنجایی که مصرف بوتیل گلایکل به نسبت سایر حلال ها در جایگاه بالاتری قرار دارد از آن به عنوان یکی از پرمصرف ترین حلال های رنگ و ماده اولیه تینرسازی یاد می شود. ظاهر بوتیل گلایکل به صورت مایعی شفاف و رقیق و بدون رنگ است که حمل آن در بشکه های ۱۸۰ تا ۱۹۰ کیلوگرمی انجام می شود. قیمت بوتیل گلایکل در سالهای گذشته دستخوش عوامل گوناگونی بوده است.

نوسانات قیمت بوتیل گلایمل

قیمت بوتیل گلایمل در سالهای گذشته به دلایل فراوان نوسانات عمده ای داشته که در آخرین نوسان قیمتی آن جهش ۲۰۰ دلاری آن را شاهد بودیم. یکی از عوامل مهم تعیین کننده قیمت در مواد شیمیایی به خصوص قیمت بوتیل گلایکل در بازارهای جهانی و به صورت ویژه قیمت آن در خاورمیانه است اتفاقات غیر قابل پیش بینی در مجموعه های تولیدی آن در کشورهای گوگناگون است. به طور مثال در آخرین نوسان قیمتی بوتیل گلایکل که با افزایش ۲۰۰ دلاری همراه بود یکی از مجموعه های تولیدی این ماده در آمریکا دچار سانخه آتش سوزی شده بود و کمبود این ماده در بازار داخلی آمریکا فشار تقاضا را به مجموعه های تولیدی بوتیل گلایکل در آسیا منتقل کرده بود که در نهایت منجر به افزایش قیمت آن شد. آنچه که قیمت بوتیل گلایکل را در بازار داخلی ایران تعیین می کند فرمول پیچیده ای مرکب از قیمت آن در خاورمیانه و سایر عواملی چون حمل و نقل قیمت ارز داخلی و همچنین حجم بوتیل گلایکل موجود در انبارهای داخل کشور دانست.

قیمت بوتیل گلایکل به دلیل وارداتی بودن آن بیشتر متاثر از عوامل خارجی است تا داخلی و از طرفی میزان رونقی که در بازارهای مصرفی آن از جمله تینر سازی و رنگ و رزین به عنوان دو بازار اصلی مصرف کننده بوتیل گلایکل دست به دست هم داده تا قیمت آن را در بازار داخلی مشخص کنند.

واردکننده اصلی بوتیل گلایکل در ایران

واردکننده اصلی بوتیل گلایکل در ایران همواره با چالشهایی از جمله قیمت جهانی این ماده و حمل و نقل و همچنین فرآیند ترخیص و انبار کردن در ایران روبرو است. تامین کننده اصلی بوتیل گلایکل در ایران قیمت آن را به گونه ای تنظیم می کند که تقاضای بازار به عنوان یکی از حلال های پر مصرف در ایران همواره در اوج خود باشد. بوتیل گلایکل در نقاط بسیاری از دنیا به عنوان یک حلال پرمصرف شناخته می شود و به همین دلیل سایت های تولیدی هم در آسیا و هم در اروپا و آمریکا نسبت به تولید این حلال اصلی و پرکاربرد صنایع رنگ و تینر سازی اقدام می کنند. تعداد کسایی که از آنها به عنوان واردکننده بوتیل گلایکل در ایران یاد می شود به عنوان تامین کننده این ماده اولیه بایستی همواره قیمت های جهانی و همچنین اتفاقات غیرقابل پیش بینی را رصد کنند تا قیمت بوتیل گلایکل در ایران و همچنین بازارهای جهانی پیش بینی کنند.

دسته بندی مطالب
مطالب مرتبط
پیمایش به بالا